Integracja Sensoryczna

 

integracja sensoryczna biała podlaska

Integracja Sensoryczna

Świat odbieramy za pomocą zmysłów. Bodźce płynące z zewnątrz są odbierane i przekazywane do odpowiednich części układu nerwowego, który z kolei ma za zadanie je zinterpretować i zareagować na nie. Właściwe działanie tego układu na każdym etapie, określamy jako Integracja Sensoryczna SI.

Dzięki starannie dobranym ćwiczeniom w ramach terapii Integracji Sensorycznej dziecko może poprawić:

  • sprawność w zakresie dużej i małej motoryki,
  • uwagę i koncentrację,
  • zdolności wzrokowe i słuchowe,
  • samoświadomość i samoocenę,
  • funkcjonowanie emocjonalne.

czyli np.: pisanie, czytanie, skakanie na jednej nodze, jazda na rowerze, rzucanie i chwytanie piłki, wiązanie sznurowadeł, zapinanie guzików, zamków, mycie i czesanie włosów bez protestów, nadwrażliwość na dźwięki, zapachy, planowanie ruchu - przeskakiwanie, rzucanie do celu.

Każdy z nas jest świadomy posiadania zmysłu dotyku, smaku, wzroku i słuchu. Nie każdy z nas uświadamia sobie jednak, że posiadamy jeszcze dwa inne zmysły, uznawane razem ze zmysłem dotyku za podstawowe. Jest to zmysł równowagi i czucia głębokiego. Praca tych wszystkich układów połączonych skomplikowanym układem zależności, stanowi o naszym prawidłowym funkcjonowaniu w środowisku. Dzięki ich właściwie połączonej pracy jesteśmy w stanie odpowiednio odbierać bodźce, przetwarzać je i na nie odpowiadać.

Kwestionariusz Integracji Sensorycznej

>>przepraszam, ale kwestionariusz w chwili obecnej nie działa - spróbuj ponownie za kilka dni<<

Sprawdź swoje dziecko

Żeby stwierdzić u dziecka zaburzenia integracji sensorycznej, należy przeprowadzić pełną diagnozę. Jednak poszczególne objawy zaburzeń możliwe są do rozpoznania przez rodziców i nauczycieli. Pojedyńczy objaw nie musi oznaczać zaburzeń integracji sensorycznej.

Aby sprawdzić dziecko wypełnij i prześlij nam poniższy formularz. Terapeuta Integracji Sensorycznej zinterpretuje objawy i odpowie, czy zachodzi potrzeba konsultacji lub dokładnej diagnozy w tym zakresie.

Przedstawiony kwestionariusz ma jedynie charakter pomocniczy i nie może być podstawą do opiniowania dziecka w zakresie zaburzeń integracji sensorycznej.

Przeczytaj uważnie i zaznacz pole obok stwierdzenia,
które opisuje zachowanie Twojego dziecka.

{aicontactsafeform pf=3|use_css=3}

autorem kwestionariusza jest Pan Zbigniew Przyrowski - psycholog kliniczny, terapeuta i instruktor terapii integracji sensorycznej

O integracji sensorycznej

Fragment programu "Sekrety Mądrej Niani" TVNStyle. Emisja 7 marca 2009


 

Co to jest integracja sensoryczna?

Na czym polegają procesy integracji sensorycznej u dziecka? Które zachowania mogą wskazywać na to, że dziecko ma zaburzenia integracji sensorycznej? Wyjaśnia Zbigniew Przyrowski - psycholog kliniczny, terapeuta integracji sensorycznej.


 

Zaburzenia integracji sensorycznej

Od czego są one uzależnione? Jak objawiają się wczesne zaburzenia integracji sensorycznej? Co to znaczy, że dziecko ma zaburzenia integracji sensorycznej? Wyjaśnia Zbigniew Przyrowski - psycholog kliniczny, terapeuta integracji sensorycznej.


 

 

Co to jest dyspraksja?

Czy kłopoty ze sprawnym ubieraniem się lub z wiązaniem butów mogą wskazywać na dyspraksję? Wyjaśnia Zbigniew Przyrowski - psycholog kliniczny, terapeuta integracji sensorycznej.


 

Historyczne zdjęcia dr Jean Ayres

Twórca metody Integracji Sensorycznej, pracownik naukowy Uniwersytetu Południowo-Kalifornijskiego w Los Angeles. Film zapraszający na szkolenie wprowadzające w zagadnienia Integracji Sensorycznej.



Temple Grandin:
Światu potrzeba umysłów różnego rodzaju.

Wysokofunkcjonująca osoba z autyzmem - doktor nauk o zwierzętach na Colorado State University, autor bestsellerów, konsultant przemysłu mięsnego ds. zachowania zwierząt. Jest zaangażowana w popularyzację wiedzy o autyźmie. (można włączyć polskie napisy)